Skip to content
Sök

Bokningsregler, betalningspolicys och villkor

Bokningsregler för

extern grupp

ORDERBILAGA ORDER OCH BETALNING Vid order faktureras förskott på 25% som ska vara oss tillhanda inom 10 dagar från fakturadatum. Order bekräftas med betalt förskott. Resterande kostnad faktureras efter vistelsen och ska vara oss tillhanda inom 20 dagar från fakturadatum. Under förutsättning att allt genomförs enligt ordern, svarar undertecknad beställare för att beloppet blir betalt.

AVBOKNING/NEDJUSTERING Vid order faktureras förskott på 25%, förskott återbetalas ej. 2-4 veckor före ankomst kan avbokning/nedjustering göras kostnadsfritt med max 10%. Därutöver debiteras 50%. Avbokning/nedjustering mindre än 2 veckor före ankomst debiteras med 100%. Det minsta vi debiterar är fullt pris för 10 personer, om inte annat överenskommits.

BRAND Gäster skall vid ankomst informera sig om var brandredskap är belägna. Vår instruktör informerar om samlingsplatser. Rökning och eldning får endast ske på anvisad plats.

MAT OCH DRYCK Önskemål om specialkost ska meddelas Brevik senast 14 dagar före ankomst till mejladressen info@kfumbrevik.se. Vi kan inte ta hänsyn till särskilda dieter. I helpension ingår: Frukost, lunch, middag samt kvällsfika. För barn- och ungdomsgrupper ingår även eftermiddagsfika och möjlighet till korvgrillning i stället för kvällsfika. I självhushåll ingår: Utrustning till 36 pers för att laga, äta och servera mat. Det finns även kaffebryggare, vattenkokare och mikro. Då barn- och ungdomsgrupper är på området får alkohol inte förekomma. För att alkohol skall vara tillåtet krävs att gruppen bokat hela gården. Droger är under inga omständigheter tillåtna.

MEDFÖLJANDE LEDARES ANSVAR Ansvarig ledare skall finnas och skall anlända till gården först och åka sist. Medföljande ledare har det övergripande ansvaret för gruppen under vistelsen. Medföljande ledare sätter regler (tex för bad, sovtider osv) som passar er grupp så ni känner er bekväma och trygga under er vistelse. Medföljande ledare ansvarar för att lokalerna städas klart till utcheck. Minst en medföljande vuxen ska vara med vid bokad aktivitet och vid behov hjälpa instruktören. Kanot Efter genomgången kanotinstruktion alt. vid hyra/lån av kanot, ansvarar medföljande ledare för att göra bedömningen om gruppen får paddla. Detta med tanke på om individerna klarar rådande väder och vind i kanot samt den egna möjligheten att undsätta vid fara. Endast kanoter finns att tillgå (ej roddbåt/motorbåt), gäller även för ledare. Gruppdraget Denna aktivitet görs på egen hand efter genomgång av instruktör. Gruppen delas i smågrupper om ca 5 personer, dessa ska hitta stationer i skogen med hjälp av karta. Medföljande ledare ansvarar för att göra bedömningen om en vuxen ska vara med i varje grupp eller om den görs på egen hand. Vi rekommenderar att minst en gruppmedlem har en laddad mobil med sig. Linbana I samband med våra linbanor Travärstingen och Zipline behöver minst en vuxen (gärna två) vara behjälplig i landningen.

FÖRSÄKRING Vi förutsätter att våra gäster har gällande försäkringar för person och sak.

STÄDNING Gruppen städar de lokaler de använt om inte annat överenskommits. Ej utförd städning debiteras enligt prislista. Brevik debiterar gruppen för ev. skadegörelse i form av klotter, missbruk av brandsläckare och dylikt. Kudde och täcke finns i varje säng.

Bokningsregler för

Sommarläger

Anmälan och betalning
Anmälan sker digitalt och betalning för lägret görs i samband med anmälan. Betalning kan göras med kort, faktura och avbetalning. Mer information om hur du anmäler till ett läger och betalar hittar du här.

Bokningsregler
Vid avanmälan senast 2 månader innan lägerstart återbetalas lägeravgiften förutom en anmälningsavgift om 20% samt medlemsavgift (100 kr). Vid senare avanmälan debiteras full avgift. Om vistelsen på lägret avbryts betalas ej någon avgift tillbaka, oavsett om det är deltagaren, dess målsman eller vi som initierar avslutet.

Verksamheten drivs av Breviksstiftelsen som är en del av föreningen KFUM Norrköping. Som deltagare blir du medlem i KFUM Norrköping genom sektionen KFUM Brevik. Verksamheten kommuniceras som ”KFUM Brevik”.

Sjukdom
Om deltagaren blir sjuk och av den anledningen inte kan eller bör vara på lägret gör inte vi någon återbetalning, utan hänvisar till ert försäkringsbolag. I många fall kan de täcka delar av eller hela deltagaravgiften. Det kan därför vara bra att kika på sin hemförsäkring innan man gör bokningen för att se att det finns exempelvis ett reseskydd som kan täcka denna typ av bokning. Vi är såklart behjälpliga med den information du kan tänkas behöva av oss för kontakten med försäkringsbolaget.

Personuppgifter
Alla avgifter och anmälningar hanteras genom föreningens medlemssystem ”SportAdmin” och när du väljer att anmäla en deltagare till vårt läger godkänner du också att vi hanterar nödvändiga personuppgifter.

Avbryta lägret i förtid
Det kan hända att något sker som gör att barnet inte vill eller kan vara kvar på lägret tiden ut. Det kan exempelvis vara hemlängtan som gör att ett barn väljer att avbryta lägervistelsen, men det kan också vara lägerledningen som tar beslut om att avbryta, för att barnet inte följer lägrets regler eller rutiner. Bråk mellan deltagare, som bedöms inte kunna lösas på plats, kan också vara en anledning till avbrott från båda sidor.

Det kan ibland hända att ett barn avbryter, men sedan ångrar sig och vill komma tillbaka. I det fallet är det upp till lägerledningen att avgöra om det är en bra idé, och de utgår då i de flesta fall från gruppens bästa samt vad som hänt i grupprocessen sedan avbrottet. Vi följer i alla dessa fall våra bokningsvillkor.

Vad ingår i lägeravgiften?
I priset ingår mat, boende, aktiviteter, försäkring under vistelsen och transport mellan Brevik och Norrköping vid lägerstart och lägerslut, samt medlemskap i KFUM Norrköping. Breviks olycksfallsförsäkring omfattar alla som är inskrivna i svensk försäkringskassa. Brevik förutsätter att var och en har sakförsäkring för personlig egendom och tar inte ansvar för om något går sönder eller försvinner.

Medgivande till

Betalning med autogiro

Medgivande till betalning via Autogiro
Undertecknad (”betalaren”), medger att betalning får göras genom uttag från angivet konto eller av betalaren senare angivet konto, på begäran av angiven betalningsmottagare för betalning till denne på viss dag (”förfallodagen”) via Autogiro. Betalaren samtycker till att behandling av personuppgifter som lämnats i detta medgivande behandlas av betalarens betaltjänstleverantör, betalningsmottagaren, betalningsmottagarens betaltjänstleverantör och Bankgirocentralen BGC AB för administration av tjänsten. Personuppgiftsansvariga för denna personuppgiftsbehandling är betalarens betaltjänstleverantör, betalningsmottagaren samt betalningsmottagarens betaltjänstleverantör. Betalaren kan när som helst begära att få tillgång till eller rättelse av personuppgifterna genom att kontakta betalarens betaltjänstleverantör. Ytterligare information om behandling av personuppgifter i samband med betalningar kan finnas i villkoren för kontot och i avtalet med betalningsmottagaren. Betalaren kan när som helst återkalla sitt samtycke, vilket medför att tjänsten i sin helhet avslutas.

Beskrivning
Allmänt

Autogiro är en betaltjänst som innebär att betalningar utförs från betalarens konto på initiativ av betalningsmottagaren. För att betalaren ska kunna betala via Autogiro, ska betalaren lämna sitt medgivande till betalningsmottagaren om att denne får initiera betalningar från betalarens konto. Dessutom ska betalarens betaltjänstleverantör (t ex bank eller betalningsinstitut) godkänna att kontot kan användas för Autogiro och betalningsmottagaren ska godkänna betalaren som användare av Autogiro.

Betalarens betaltjänstleverantör är inte skyldig att pröva behörigheten av eller meddela betalaren i förväg om begärda uttag. Uttag belastas betalarens konto enligt de regler som gäller hos betalarens betaltjänstleverantör. Meddelande om uttag får betalaren från sin betaltjänstleverantör. Medgivandet kan på betalarens begäran överflyttas till annat konto hos betaltjänstleverantören eller till konto hos annan betaltjänstleverantör.

Definition av bankdag

Med bankdag avses alla dagar utom lördag, söndag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton eller annan allmän helgdag.

Information om betalning

Betalaren kommer av betalningsmottagaren att meddelas belopp, förfallodag och betalningssätt senast åtta bankdagar före förfallodagen. Detta kan meddelas inför varje enskild förfallodag eller vid ett tillfälle avseende flera framtida förfallodagar. Om meddelandet avser flera framtida förfallodagar ska meddelandet lämnas senast åtta bankdagar före den första förfallodagen. Detta gäller dock inte fall då betalaren godkänt uttaget i samband med köp eller beställning av vara eller tjänst. I sådant fall får betalaren meddelande av betalningsmottagaren om belopp, förfallodag och betalningssätt i samband med köpet och/eller beställningen. Genom undertecknandet av detta medgivande lämnar betalaren sitt samtycke till att betalningar som omfattas av betalningsmottagarens meddelande enligt denna punkt genomförs.

Täckning måste finnas på kontot

Betalaren ska se till att täckning finns på kontot senast kl. 00.01 på förfallodagen. Har betalaren inte täckning på kontot på förfallodagen kan det innebära att betalningar inte blir utförda. Om täckning saknas för betalning på förfallodagen får betalningsmottagaren göra ytterligare uttagsförsök under de kommande bankdagarna. Betalaren kan på begäran få information från betalningsmottagaren om antalet uttagsförsök.

Stoppa betalning (återkallelse av betalningsorder)

Betalaren får stoppa en betalning genom att kontakta antingen betalningsmottagaren senast två bankdagar före förfallodagen eller sin betaltjänstleverantör senast bankdagen före förfallodagen vid den tidpunkt som anges av betaltjänstleverantören

Om betalaren stoppar en betalning enligt ovan innebär det att den aktuella betalningen stoppas vid ett enskilt tillfälle. Om betalaren vill att samtliga framtida betalningar som initieras av betalningsmottagaren ska stoppas måste betalaren återkalla medgivandet.

Medgivandets giltighetstid, återkallelse

Medgivandet gäller tills vidare. Betalaren har rätt att när som helst återkalla medgivandet genom att kontakta betalningsmottagaren eller sin betaltjänstleverantör. Meddelandet om återkallelse av medgivandet ska för att stoppa ännu inte genomförda betalningar vara betalningsmottagaren tillhanda senast fem bankdagar före förfallodagen alternativt vara betalarens betaltjänstleverantör tillhanda senast bankdagen före förfallodagen vid den tidpunkt som anges av betaltjänstleverantören.

Rätten för betalningsmottagaren och betalarens betaltjänstleverantör att avsluta anslutningen till Autogiro

Betalningsmottagaren har rätt att avsluta betalarens anslutning till Autogiro trettio dagar efter det att betalningsmottagaren underrättat betalaren härom. Betalningsmottagaren har dock rätt att omedelbart avsluta betalarens anslutning till Autogiro om betalaren vid upprepade tillfällen inte har haft tillräcklig kontobehållning på förfallodagen eller om det konto som medgivandet avser avslutas eller om betalningsmottagaren bedömer att betalaren av annan anledning inte bör delta i Autogiro.

Betalarens betaltjänstleverantör har rätt att avsluta betalarens anslutning till Autogiro i enlighet med de villkor som gäller mellan betalarens betaltjänstleverantör och betalaren.